اشتراک گذاری :
به نقل از پول نیوز، هدف هر بنگاه اقتصادی کسب درآمد و البته سود است. شاید یک بنگاه اقتصادی فروش بالا و درآمد چشمگیری داشته باشد، اما اگر سوددهی نداشته باشد، این فعالیت ارزشی ندارد. شرکتهای بسیاری هستند که در فروش و درآمدزایی رتبه بالایی دارند، اما ترازنامه پایان دوره آنها زیان را نشان می دهد، زیرا در مدیریت هزینه ها ضعف دارند.
فعالیت اقتصادی در عرصه های گوناگون تولید و خدمات تعریف می شود که هر کدام چالش خاص خودش را دارد. بی شک فروش محصول در یک شرکت تولیدی با فروش محصول یک شرکت خدماتی بسیار متفاوت است، اما آنچه باعث بالا رفتن فروش می شود، امتیازهای ویژه، خوش قولی، وفای به عهد و خدمات پس از فروش است.
یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد که دیگر بخشها را حمایت می کند و ریسک فعالیت را به پایین سطح ممکن کاهش می دهد، شرکتهای بیمه است. بیمه به اندازه ای اهمیت دارد که تمامی فعالان اقتصادی آینده نگر را به خود وابسته کرده است. با نگاهی به زیان های کلان شرکتهای بزرگ که در نتیجه حوادث غیر مترقبه ایجاد شده، متوجه اهمیت بیمه می شویم. شرکتهایی که به واسطه داشتن بیمه، بسادگی زیان وارده را با دریافت خسارت از شرکت بیمه جبران کرده و دوباره به چرخه فعالیت بازگشته اند و شرکتهایی که بدلیل نداشتن بیمه، ورشکست شده اند.
بی شک برای بیمه کردن در هر سطحی، باید جایگاه، توان، طرح ها، امتیازها، سابقه و بسیاری گزینه های دیگر را در نظر گرفت. اینکه شرکت بیمه هنگام بستن قرارداد و فروش بیمه نامه خوش برخورد اما هنگام پرداخت خسارت ترشرو باشد، برای پرداخت نکردن خسارت اشکال تراشی کند و خسارت را با تاخیر دراز مدت بپردازد، می تواند در انتخاب شرکت بیمه تاثیرگذار باشد.
یکی از مهمترین و مطرح ترین شرکتهای بیمه که جایگاه قابل توجهی در صنعت بیمه دارد، شرکت بیمه پاسارگاد است، بیمه ای که توانسته رضایت مشتریان را به اندازه ای جلب کند که تاثیر مستقیم بر فروش و درآمدزایی شرکت داشته است. بیمه پاسارگاد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۹۲ هزار میلیارد ریال بیمه نامه در بخشهای متنوع فروخته که بیانگر رضایت مشتریان در تمامی بخشهای بیمه ای است.
همچنین بخوانید : تداوم حاکمیت بیمه پاسارگاد بر بازار بیمه های زندگی
آنچه بیمه پاسارگاد را نسبت به دیگر شرکتهای بیمه متمایز کرده، اهمیت دادن به خدمات رسانی بیمه ای بوده که در قالب بیمه های خرد صورت گرفته است. امروزه بسیاری از شرکتهای بیمه نسبت به ارایه خدمات بیمه ای به ویژه خدمات بیمه درمانی، شرط قرارداد جمعی را ملاک قرار داده و اعلام کرده اند که فروش بیمه نامه انفرادی در مواردی خاص به ویژه بیمه نامه های درمان را انجام نمی دهند و حداقل باید 50 نفر پای قرارداد بیایند، رویکردی که باعث نارضایتی مردم و بی اعتمادی به صنعت بیمه شده، زیرا باور مردم بر این است که شرکت های بیمه بدنبال انتفاع هستند.
در حالی که شرکتهای بیمه با اصرار بر فروش بیمه نامه گروهی، فرصت کسب درآمد را از دست داده اند، بیمه پاسارگاد با هوشمندی، بر بیمه های خرد متمرکز شده و توانسته این ظرفیت بزرگ را جلب کند. به عبارت بهتر در حالی که دیگر شرکتهای بیمه با تمرکز بر قراردادهای سازمانی با حجم بالا، با لابی گری و دادن امتیاز، در شرکتهای بزرگ بدنبال فروش بیمه نامه بودند، بیمه پاسارگاد به بهره گیری از بیمه نامه های خرد، تمامی رقبا را پشت سرگذاشت. این عملکرد بیمه پاسارگاد بزودی دیگر شرکتهای بیمه را به سوی بیمه نامه خرد هدایت خواهد کرد، اما مشتریانی که امروز از عملکرد بیمه پاسارگاد بهره مند شده اند، بدین سادگی نگاه حمایتی بیمه پاسارگاد را فراموش نمی کنند.