امکان مدیریت هوشمند کاربران و تفویض عملیات بانکی فراهم شد

“شرکت یار” ابزار قدرت نمایی مشتریان بانک سپه

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

به نقل از پول نیوز، با وجود تمام انتقادهایی که نسبت به نظام بانکی صورت می گیرد، این واقعیت انکار ناپذیر است که بدون بهره گیری از نظام بانکی و خدماتی که ارایه می دهد، امکان انجام امور روزمره در هر سطح امکان پذیر نیست. از خرید نان تا انجام عملیات بانکی بزرگ به خدماتی وابسته است که بانکها ارایه می دهند.

به دلیل اهمیتی که نظام بانکی در فعالیت های  اقتصادی دارد، هر فرد، مجموعه یا بنگاه اقتصادی، یک یا چند بانک را برای همکاری برگزیده است. اما نکته بسیار مهم اینجاست که بانکها بنا بر عملکرد، تنوع خدماتی و طرح های ویژه ای که تعریف کرده و ارایه می دهند، از سوی مشتری انتخاب می شوند. شاید افراد حقیقی در انتخاب بانک، نزدیکی شعبه به محل سکونت را به عنوان عامل در نظر گرفته باشند، اما اشخاص حقوقی که برای هر فعالیتی دلیل قانع کننده ای دارند، در انتخاب بانک نیز دلایل خودشان را دارند. به همین دلیل است که با چندین بانک همکاری می کنند.

بی شک با ورود فضای مجازی، تعریف همه چیز فرق کرده و دیگر نزدیکی شعبه یا مزیت های فیزیکی زیاد اهمیت ندارد، زیرا مردم شاید در طول روز، ماه و سال حتی یک بار هم به بانک مراجعه حضوری نداشته باشند و خدماتی که نیاز دارند، در فضای مجازی بدست می آورند. به  عبارت بهتر شعب بانک به فضای مجازی کوچ کرده است. اما شعب مجازی بانک باید به اندازه ای کارآمد باشد که نیازی به مراجعه حضوری به بانک نباشد.

یکی از مهمترین بانکهایی که جایگاه و توانمندی بالایی در ارایه خدمات دارند، بانک سپه است. بانک سپه با پیشینه درخشانی که به عنوان اولین بانک ایرانی دارد و خدمات با کیفیتی که ارایه داده، توانسته مورد خطاب بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گیرد. به عبارت بهتر کسانی که در بانک سپه حساب باز کرده اند، علاوه بر خدمات مناسبی که دریافت می کنند، افتخار همکاری با پرسابقه ترین بانک کشور را نیز در کارنامه خود دارند.

با این مقدمه، بانک سپه در دو بخش خدمات دهی به اشخاص حقیقی و حقوقی بخوبی درخشیده که با تعریف سامانه “شرکت‌ یار” خدمات ویژه و متفاوتی به مشتریان ارایه می دهد. شرکت ‌یار به معنای مدیریت هوشمند کاربران و تفویض عملیات بانکی است. شرکت یار یکی از ماژول های تخصصی در بستر اینترنت بانک حقوقی (نت وی) است که به مشتریان حقوقی اجازه می دهد برخی از عملیات بانکی خود را به افراد مورد اعتماد (کاربران بانکی یا مجازی) واگذار کنند. این ابزار، تجربه ای نوین از کنترل، امنیت و انعطاف در مدیریت مالی سازمانی را فراهم می سازد.

ویژگی‌های شرکت یار به اندازه ای کارآمد است که برای هر کدام تعریف و توصیف متفاوتی نیاز دارد. در قالب شرکت یار، کاربران بانکی یا مجاز با سطح دسترسی مشخص تعیین می شوند، بدین معنا که کاربران مجازی بدون داشتن شماره مشتری، می‌توانند با رمز ارسال شده وارد سامانه شوند و خدمات بانکی لازم را انجام دهند. در بسیاری از موارد و در نتیجه اعتمادی که وجود دارد، بنگاههای اقتصادی این اختیار را به برخی کارکنان بانک می دهند که در صورت بروز شرایط ویژه، انجام امور بانکی را انجام دهند تا در شرایطی که امکان فعالیت های خاص را ندارند، بانک کارگشایی کند.

همچنین بخوانید: امکانات و قابلیت‌های بانک سپه در خدمت تولیدکنندگان

ویژگی دومی که شرکت یار دارد، صدور مجوزهای دقیق برای هر نوع عملیات (انتقال وجه، چک، گزارش گیری و …) است که محدودسازی سقف انتقال، حساب های مجازی و مقصدهای مشخص شده در سامانه یاد شده امکان‌پذیر است.

ویژگی سوم، مدیریت و نظارت کامل بر فعالیت کاربران است. دارندگان شرکت یار توان مشاهده تاریخچه عملیات کاربران را دارند و امکان فعال/ غیرفعال سازی هر دسترسی در این سامانه امکان‌پذیر است. بنابر این سامانه یار پیش بینی کرده که هر لحظه امکان دارد مشتری نسبت به یک عملیات بانکی یا عملکرد یک کاربر انتقاد داشته باشد و دیگر نخواهد از آن خدمات بهره بگیرد، در نتیجه این توان را دارد که هر جور دلش می خواهد، در حساب خود مدیریت کند.

ویژگی چهارم  ورود بدون نیاز به ایجاد حساب جدید برای کاربران بانکی است، امتیازی که باعث می شود کاربرانی بانکی بتوانند با همان اطلاعات کاربری خود، بین حساب های شرکتی جا به جا شوند. این اختیار باعث می شود کاربر همزمان بتواند ظرفیت تمامی حسابها را کنترل و بین آنها مدیریت کند.

پنجمین ویژگی شرکت یار، این است که رابط کاربر ساده، روان و متناسب با نیاز سازمان ها تعریف و تعیین شده و این سامانه بدون نیاز به نصب نرم افزار و با دسترسی کامل از طریق مرورگر، در بستر نت وی طراحی شده است.

از آنجا که شرکت یار امکان دسترسی به صورت گسترده را به چند کاربر می دهد، نحوه فعالسازی باید حتما با مراجعه حضوری به بانک باشد و پس از ایجاد شرکت یار، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. برای استفاده از منوی «شرکت یار» مشتریان باید ابتدا اینترنت بانک حقوقی (نت وی) را فعال کرده و سپس با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک سپه، درخواست فعال سازی این ماژول را ثبت کنند.

از آنجا که هر خدمتی برای بار اول با سوالات بسیاری رو به رو می شود که شاید فرد نتواند از آنها آگاه شود، بانک سپه اعلام کرده مشتریان در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، با واحد پشتیبانی خدمات بانکداری الکترونیک به شماره 021-88453995 تماس بگیرند.