اشتراک گذاری :
به نقل از پول نیوز، صنعت خودرو جایگاه ویژه ای در بین صنایع کشور و جهان دارد به نوعی که مردم انتظارات و توقعات گوناگونی از خودرو دارند. عده ای عاشق سرعت هستند و همینقدر که خودرویی شتاب اولیه بالا و سرعت بالایی داشته باشند، برایشان کفایت می کند. عده ای دیگر عاشق تجملات خودرو هستند و آپشن های خودرو را ملاکی برای خودنمایی می دانند. عده ای دیگر نیز بدنبال خودرو ارزان قیمت هستند، زیرا پولشان به خودروهای گران قیمت نمی رسد. این توقعات باعث شده تولید و فروش خودرو جایگاه ویژه ای در اقتصاد تمامی کشورها داشته باشد.
با وجود انتظاراتی که از خودروها مطرح می شود، بازار فروش حرف اول را می زند. خودروسازان بزرگ جهان که برای تولید خودرو با کیفیت، متنوع و قیمت مناسب برای هر توان مالی با یکدیگر رقابت می کنند، نگران بازار فروش هستند و آنچه تولید را در جهان تهدید می کند، نبود با کمبود بازار فروش است.
اما داستان ایران متفاوت است. در ایران هیچ چالشی برای فروش خودرو وجود ندارد و مردم منتظر می مانند تا خودروسازان اعلام پیش فروش کنند و به محض باز شدن سایت فروش خودورسازان، به سایت هجوم می برند صدها میلیون تومان را در حسابهای بانکی بلوکه می کنند تا شاید در قرعه کشی خرید خودرو برنده شوند.
این همه ماجرا نیست. خودروسازان خودروها را در بیابانها و زیر آفتاب و باران انبار می کنند تا تقاضای کاذب در بازار ایجاد کنند که شاید بتوانند با ایجاد بحران کاذب، خودروها را گرانتر بفروشند. هنگامی هم که نسبت به این رویکرد منفعت طلبانه یک سویه به زیان مصرف کننده انتقاد می شود، بهانه کمبود و نبود قطعه را مطرح می کنند تا از زیر بار تهدیدها و اتهامات خودشان را خلاص کنند.
هر خودرو از 30 هزار قطعه تشکیل شده که هر کدام از این قطعات نباشد، بقیه قطعات هیچ فایده ای ندارد، زیرا تولید خودرو نهایی نمی شود و بدست مصرف کننده نمی رسد. بنابر این هر قطعه به تنهایی در رتبه اول اهمیت قرار دارد.
واقعیت این است که تحریم چالش جدی اقتصاد ایران است که خودرو نیز شامل آن می شود. اما به همت خودروسازان و قطعه سازان، نیاز خودرو کشور تولید و تامین می شود. اگرچه قطعه سازان نیازهای کشور را تولید و تامین کرده اند، اما همچنان مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش برای قطعه سازان نیز به چشم می خورد.
همچنین بخوانید: افتتاح فاز دوم شرکت پارت سازان با تسهیلات بانک صنعت و معدن
در این بازدید، مدیرعامل بانک صنعت و معدن از خطوط تولید فعال و پروژههای در حال توسعه این شرکت بازدید کرد و در نشست با مدیران مجموعه، در جریان آخرین وضعیت اجرایی و نیازهای سرمایهای آن قرار گرفت.
شرکت ایمن تک پیشرو با بیش از سه دهه سابقه در صنعت خودروسازی، یکی از تأمینکنندگان شناختهشده قطعات الکترونیکی و برقی خودروهای سبک و سنگین در کشور بهشمار میرود. این شرکت ضمن تولید محصولاتی مانند ضدیخ، در زمینه طراحی و تولید کلیدهای الکترومکانیکی، سنسورها، رلههای صنعتی، سیستمهای روشنایی، تجهیزات کنترلی و قطعات مورد استفاده در سامانههای الکتریکی خودرو فعالیت گستردهای دارد.
ایمن تک پیشرو با بهرهگیری از دانش فنی بومی و استانداردهای بینالمللی، همکاری نزدیکی با خودروسازان داخلی دارد و نقش موثری در بومیسازی فناوریهای وابسته ایفا کرده است.
بازدیدهای میدانی مدیرعامل بانک صنعت و معدن، در چارچوب ماموریت توسعهای این بانک، با هدف تسهیل مسیر تولید، شناسایی موانع و طراحی راهکارهای موثر تأمین مالی صورت میپذیرد و نشانگر اهتمام جدی این بانک به نقشآفرینی موثر در زنجیره ارزش صنعتی کشور است.