اشتراک گذاری :
او یکی از چالشهای جدی شرق تهران را ترافیک سنگین عنوان کرد و افزود: «آزادراه پردیس–هراز تنها یک مسیر ارتباطی نیست، بلکه یک شریان حیاتی برای کاهش ترافیک منطقه و تسهیل رفتوآمد میان تهران و استانهای شمالی است.»
صادق با اشاره به اینکه جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژهها باعث پایداری بیشتر طرحها میشود، گفت: «توسعه کشور بدون اعتمادسازی برای سرمایهگذاران ممکن نیست. ما توانستهایم در بخش ریلی نزدیک به ۱۰ همت سرمایه جذب کنیم که نشان از اراده جدی دولت برای توسعه دارد.»
وزیر راه تأکید کرد: «مولدسازی به معنای تخریب باغات و فضای سبز نیست، بلکه باید زمینهایی که مشکل زیستمحیطی ندارند، به نحوی مورد استفاده قرار گیرند که به توسعه کشور کمک کنند.»
خانم صادق با هشدار نسبت به وضعیت جمعیتی تهران گفت: «پایتخت به سمت بیپناهی میرود. قطع آب در برخی مناطق، نشاندهنده نبود مدیریت صحیح در گذشته است. اکنون با دستور رییسجمهور، بازنگری اساسی در خصوص تمرکز جمعیت و ساختوساز در تهران آغاز شده است.»
او افزود: «با توسعه مسیرهای رفتوآمد، مردم میتوانند راحتتر در حومه سکونت کنند و تمرکز جمعیت از تهران برداشته شود. این کار تأثیر مثبتی در کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی و رفع گرههای ترافیکی خواهد داشت.»
وزیر راه در پایان به اهمیت مناطق اطراف تهران نیز اشاره کرد و گفت: «با جانمایی مناسب شهر جدید پردیس و مناطق بومهن و رودهن، مشکلات ترافیکی مسیرهای پرتردد شمال کشور نیز کاهش خواهد یافت.»