اشتراک گذاری :
خبرداری؟ بانکداری سنتی نفس های آخر را می کشد، زیرا بانکداری دیجیتال با سرعت خیره کننده و غیر قابل کنترلی تمامی عرصه ها را در می نوردد. مدتهاست از صف های طولانی پشت در بانکها خبری نیست و به غیر از موارد انگشت شمار، در بقیه موارد مردم نیازی به حضور در شعبه های بانک ندارند.
مزیت های دیجیتالی شدن
خدمات فضای مجازی مزیت های بسیاری دارد که افزایش رضایت مردم تا بالاترین سطح تعریف می شود. در کنار آن کاهش هزینه ها، سرعت در انجام کار، افزایش دقت، کاهش خطای انسانی، بهبود کسب و کارها، افزایش همکاری، نهادینه شدن دانش محور و اعتماد و اعتقاد به فضای مجازی در نتیجه تجربه ایده ال، در صدر مزیت ها قرار دارد. البته اگر قرار بر شمردن مزیت های دیجتال باشد، می توان گزینه های بسیار دیگری را نام برد.
رقابت در ارایه خدمات
هنگامی که تعداد بنگاههای اقتصادی زیاد باشد، چالش جدی رقابت شکل می گیرد و هر بنگاه اقتصادی سعی می کند با ارایه خدمات بهتر، گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید. اگر چه فضای مجازی و دیجیتال در تمامی عرصه ها مطرح است، اما بیش از همه، بخش خدمات درگیر فضای مجازی و دیجیتال است که بانکها در صدر امور قرار دارند. مردم به واسطه نیازهایی که به نظام بانکی دارند، مراجعه مستمر و مکرری به نظام بانکی دارند که با رویکرد دیجیتالی شدن، این مراجعات به حداقل ممکن رسیده است.
هر روز برنامه جدید
اگرچه نرم افزارهای موجود به صورت مستمر، خدمات مناسبی ارایه می دهند، اما بانکها در ارایه خدمات بهتر و سریعتر رقابتی تنگاتنگ دارند. بانکها با ارایه خدمات بهتر، سعی می کنند مشتریان بیشتری جذب کنند و توانمندی خود را به رخ دیگر رقبا بکشند. به جرات می توان ادعا کرد دیجیتال هنوز در ابتدای راه است و با شکل گیری هوش مصنوعی، باید در انتظار تحولات گسترده ای در این عرصه باشیم، تحولی که در نظام بانکداری بیش از پیش ظهور خواهد یافت.
جهش در بانک صادرات
بانک صادرات که در خدمت رسانی بنای توقف و حتی کنترل ندارد، با سرعت خیره کننده ای در ارایه خدمات دیجیتال گام برمی دارد که تازه ترین گام این بانک، خلق «سپینو» است. این اپلیکشین به اندازه توانمند ظاهر شده که در مدت کوتاهی مورد استقبال قرار گرفته است. بانک صادرات ایران نتیجه بررسی های خود را در قالب آمار تهیه و اعلام کرده تعداد متقاضیان استفادهکننده از بانک دیجیتال سپهر از زمان آغاز بهرهبرداری از این اپلیکیشن در یک ماه اخیر، به بیش از 300 هزار نفر رسید و متقاضیان با استفاده از این ابزار نوین، انواع خدمات متنوع غیرحضوری بانکی را از اپلیکیشن و بدون نیاز به حضور در شعبه دریافت میکنند.
بیشتربخوانید:
ادامه خدمات و افزایش رضایت
بر اساس اعلام بانک صادرات ایران، روند ارائه خدمات جدید بانکی و سرویسهای نوین پرداخت بر روی اپلیکیشن سپینو ادامه دارد، به طوری که علاوه بر خدمات متداول دریافت و پرداخت که از طریق سایر درگاههای غیرحضوری بانک از جمله همراهبانک قابل دسترسی است، افتتاح حساب و دریافت تسهیلات خرد به صورت غیر حضوری، خرید اعتباری از شرکتها، پرداخت ارز اربعین به ارزش نزدیک به ۱۱ میلیارد دینار عراق به بیش از ۶۰ هزار زائر و ارائه سامانه دکترلند برای خدماترسانی به داروسازان، پزشکان و دندانپزشکان با بازگشت 10 درصد خرید نقدی در حساب سپهری، از جمله خدمات سپینو، بانک دیجیتال سپهر از آغاز بهرهبرداری آن به شمار میرود.
برنامه های آینده
گویا سپینو قرار است در عر صه خدمت رسانی از همه موانع عبور کند و یکه تاز عرصه باشد به نوعی که امکان دسترسی به چکنو، تسهیل امضای دیجیتال بدون نیاز به نرمافزار هامون، راهاندازی سامانه کهربا (NFC)، وکالتی کردن حساب سپهری، راهاندازی گزینه شهر تخفیف برای خرید از فروشگاههای معتبر با تخفیف ویژه و راهاندازی مکانیسم نوین خرید POLPAY برای اولین بار در نظام بانکی از جمله برنامههای آتی بانک صادرات ایران برای اضافه کردن خدمات جدید به سپینو است.
بانکداری سیار
مهمترین نکته ای که باعث استقبال مردم از فناوری جدید می شود، کیفیت خدمت رسانی است، رویکردی که سپینو با قدرت ارایه می دهد. متقاضیان با نصب سپینو، ضمن افتتاح حساب غیرحضوری و ثبتنام برای تسهیلات خرد تا سقف 300 میلیون تومان متقاضی میتوانند بارگذاری مدارک لازم، معرفی ضامن و طی مراحل اعتبارسنجی خود و ضامن و درخواست دریافت تسهیلات را نیز ثبت کنند. ارایه این همه خدمات نشان می دهد که سپینو در مقام یک شعبه کارآمد، بدون ماندن در صف انتظار و در سریع ترین زمان ممکن نیازهای مشتریان را مرتفع می کند.