یکه‌تازی بانک پارسیان در ارائه خدمات نوین بانکی

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ بانک پارسیان، پیشروترین بانک در استفاده از خدمات نوین است که از این طریق مشتریان زیادی را جذب خود کرده است.

مسئولان بانک پارسان همیشه در تلاش بوده‌اند تا با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های بانکداری نوین، سرعت، امنیت و کیفیت را به خدمات خود اضافه کنند که کارنامه این بانک نشان می‌دهد که در این هدف بسیار موفق عمل شده است.

رسالت اصلی خدمات نوین بانک پارسیان در این است که مشتریان در کمترین زمان ممکن و بدون حضور فیزکی در شعب بانکی، خدمات خود را دریافت کنند و این خدمات به گونه‌ای طرح و برنامه‌ریزی شده است که امنیت اطلاعات کاربران بدون کوچکترین خدشه‌ای حفظ شده و این بانک در این زمینه تا به امروز سرافراز بوده است.

محمدرضا فقیری معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک پارسیان معتقد است که خلاقیت و خلق ایده پاشنه آشیل حوزه نوآوری است و دراینباره می‌گوید: چه چیزی در حوزه نوآوری شرکت‌ها را متمایز و باعث مزیت رقابتی شرکت‌ها در حوزه نوآوری می‌شود؟ شرکت‌ها اغلب ادعا می‌کنند در حوزه نوآوری فعال هستند، اما دیده می‌شود که این موضوع هیچ مزیت رقابتی برای آن‌ها در پی نداشته است اما چرا؟ پاسخ اکوسیستم نوآوری است.

به گفته وی نوآوری، اتفاق نوآورانه‌ای است که سازمان باید بتواند با آن تطابق یافته و ارزش ایجاد کند و این روند از خلق ایده آغاز می‌شود. مرحله تکامل نوآوری، نوآوری شبکه‌ای است.

فقیری عناصر اکوسیستم نوآوری را ۴ عامل؛ مشتریان، اکوسیستم‌های نوپا، بازیگران ابتکارات نوآورانه جدید مثل شتاب‌دهنده‌ها و بنگاه‌ها تعریف کرد.

وی تأکید کرد: برای پیاده‌سازی اکوسیستم نوآوری در شرکت‌ها به یک نقشه راه نیاز است. قبل از هر چیز و در لایه اول گروه مالی و بانک‌ها باید فین تک ۱ را اجرا کنند؛ درواقع در لایه اول تمام خدمات ارائه‌شده به مشتریان باید بر بستر اینترنت باشند. در گام دوم باید ورود حوزه هوش مصنوعی لحاظ شده و پس‌ازآن حرکت به سمت فین تک ۲ صورت گیرد. در فین تک دو، بستر اینترنت نیست بلاک چین است. در بلاک چین ارزش مبادله می‌شود درحالی‌که در اینترنت اطلاعات مبادله می‌شود.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک پارسیان با اشاره به رویکرد بانک‌های داخلی نسبت به اکوسیستم نوآوری اعلام کرد که رویکرد این بانک‌ها استفاده از هولدینگ‌های زیرمجموعه برای پیاده‌سازی نوآوری بوده است.

 

هوشمندسازی؛ از اهداف اصلی بانک پارسیان

بانک پارسیان در حوزه بانکداری دیجیتال اقدام به عرضه محصولاتی با هدف دسترسی آسان مشتریان و کاهش مراجعات حضوری به شعب خود کرده است که دارای ویژگی‌های جذابی همچون؛ استفاده از احراز هویت، خرید شارژ و افتتاح حساب غیرحضوری به همراه فرایندهای غیرحضوری تشکیل پرونده برای اعطای تسهیلات و دریافت کارت اعتباری چند بخشی می‌باشد که در این مطلب به آن پرداخته ‌شده است.

این بانک با هدف ارتقا و تقویت نقش هوشمند سازی در فرایندهای بانکی و در راستای دسترسی آسان و سریع متقاضیان درخواست تسهیلات و خدمات بانکی اقدام به راه‌اندازی محصولات مدرن در حوزه بانکداری دیجیتال کرده است و دستاوردهای چشمگیری را در این حوزه توانسته به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید:

رکورد بانک پارسیان در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن (+ فیلم)

 

بانک پارسیان برنامه‌های خود را بر محور فناوری و تقویت این حوزه با ورود نظام بانکداری به توسعه صنعت هوشمند سازی فعالیت‌ها مستقر نموده و در این مسیر هفت محصول مدرن؛ سبد محصولات موبایلی، سامانه تسهیلات غیرحضوری، کارت اعتباری چندبخشی، پلتفرم بانکداری باز کبالت، سامانه بانکداری دیجیتال، چکاد(چک امن دیجیتال) و امضاء دیجیتال را برای جامعه هدف و متقاضیان خود عرضه کرده است.

بانک پارسیان با ارائه خدمات نوین بی‌شماری در حوزه بانکداری الکترونیک توانسته کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد با تدابیر و ریل‌گذاری که مدیران این بانک در این حوزه برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد بانک پارسیان همواره پیشتاز رقابت در بین بانک‌ها در ارائه خدمات نوین بانکی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *