اقبال مردم با کدام نامزد انتخاباتی است؟

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد راه‌یافته به دور دوم هستند که کارنامه متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و نگاه هریک به مسائل مختلف کشور نیز متفاوت است.

یکی فیلترینگ را مانع توسعه و پیشرفت کشور می‌داند و دیگری از فیلترینگ به عنوان قانون و از ملزومات می‌داند. یکی طرح نور را توهین به جامعه ایرانی به ویژه بانوان می‌داند و دیگری اجرای آن را مثبت قلمداد می‌کند. یکی با برجام موافق است و دیگری آن را ضد منافع ملی عنوان کرده است و …

روز جمعه پیشرو مردم باردیگر به پای صندوق‌های رای می‌روند تا به دو رویکرد متفاوت رای دهند و رئیس‌جمهور خود را برای 4 سال انتخاب کنند.

بر اساس آمارها و نظرسنجی‌ها این دو نامزد ریاست جمهوری تا به امروز آرای نزدیک به هم دارند و نمی‌توان به راحتی پیش‌بینی کرد کدام یک بر صندلی پاستور تکیه می‌زند.

 

بیشتر بخوانید:

برنامه‌ی نامزدهای دور دوم انتخابات در رسانه ملی

در این مطلب نگاهی به کارنامه این دو شخص در چند انتخابات ادوار گذشته می‌اند00ازیم تا بیشتر با طبع مردم کشور درباره این دو فرد و دو ذهنیت متفاوت آشنا شویم:

 

سعید جلیلی

سال 1387 (انتخابات مجلس): شکست

سال 1382 (انتخابات مجلس): شکست

سال 1392 (انتخابات ریاست جمهوری): شکست

سال 1400 (انتخابات ریاست جمهوری): کناره‌گیری

سال 1403 ( انتخابات ریاست جمهوری): رتبه دوم- رسیدن به دور دوم

 

مسعود پزشکیان

سال 1386 (انتخابات مجلس): پیروز- رتبه اول

سال 1390 ( انتخابات مجلس): پیروز- رتبه دوم

سال 1394 (انتخابات مجلس): پیروز- رتبه اول

سال 1398 (انتخابات مجلس): پیروز- رتبه اول

سال 1402 (انتخابات مجلس): پیروز- رتبه دوم

سال 1403 (انتخابات ریاست جمهوری): رتبه اول- رسیدن به دور دوم

 

این آمار حاکی از آن است که مردم ما مسعود پزشکیان را بیشتر لایق ریاست جمهوری می‌دانند و این نامزد حداقل روی کاغذ یک سروگردن از رقیب خود بالاتر است؛ اما دنیای سیاست هیچگاه قابل پیش‌بینی نبوده و باید دید کدام نامزد می‌تواند در عمل حداکثر آرا را به سمت خود جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *