اشتراک گذاری :
اهداف و استراتژیهای اصلی بیمه رازی در طی دو سال اخیر تدوین و ابلاغ شده و در سال ۱۴۰۲ تغییر خاصی نسبت به سال ۱۴۰۱ نداشته؛ بنابراین منطق شرکت همچنان حرکت در راستای الگوی پایداری است که خود را به شکل ادامه سیاست تمرکز بر؛ سودآوری، کسب پرتفوی هدف گذاری شده، اصلاح و بهینه کردن ترکیب پرتفوی بیمه ای، کنترل و کاهش ضریب خسارت و مضافاً ۵ چرخشهای استراتژیک، ۱۵ هدف بنیادین و ۲۰ راهبردی است که قبلاً ابلاغ شده است و انتظار می رود معاونین، مدیران ستاد و روسای شعب، بر اساس آنها برنامه واحد خودشان را تدوین و پیگیری نمایند.
در این راستا روسای شعب باید شاخصهای مهمی مانند: تولید حق بیمه و کسب پرتفوی، کنترل و کاهش ضریب خسارت، وصول بموقع مطالبات، حفظ مشتریان فعلی و جذب بازار و مشتریان جدید، توسعه و تقویت شبکه نمایندگی و .. را مدام پیگیری نمایند؛ بنابراین همکاری و همراهی مداوم ستاد با شعب بسیار ضروریست و در این راستا و برای رفع مشکلات و چالشهای احتمالی بین ستاد و شعب تاکید شده است.
در ابتدای سال ۱۴۰۲، برنامه ریزی مدونی در راستای حرکت بروی مسیری جدید، تحول آفرین و متفاوت از گذشته صورت گرفت که در حال حاضر اقبال بیمه گذاران به بیمه رازی، ارتقاء جایگاه شرکت، خروج از زیان دهی، ایفای تعهدات سنواتی، بهبود و رشد شاخصهای عملکرد شرکت، افزایش ظرفیت نگهداری، ثبات توانگری مالی و تحقق بودجه نشان از این تغییر و تحول مهم دارد.
علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی در جلسه هم اندیشی مدیران ستاد و شعبه این شرکت گفت: طبق بررسیها شرکت بیمه رازی از ابتدای سال تا نیمه آبانماه بیش از ۱۲۷ درصد برنامههای خود را محقق کرده و حق بیمه تولیدی در حدود ۴ هزار میلیارد تومان به ثبت رسانده است.
او ادامه داد: این میزان حق بیمه تولیدی در حالی به ثبت رسیده که بیمه رازی هیچگونه خسارت معوقی ندارد و تنها در رشته درمان به صورت روزانه خسارتها را پرداخت میکند.
جباری با تاکید بر اینکه در رشتههای هدف همچون آتش سوزی، حوادث، عمر زمانی، باربری و هواپیما رشد بسیار خوبی محقق شده است، یادآور شد: برنامه ریزی بلند مدت شرکت بیمه رازی بر آن است تا به صورت تخصصی به رشتههای هدف ورود کند و ظرفیتهای خود را به این بازارها معطوف کرده است.
او با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ شور و نشاط خاصی بر شرکت حاکم شده است و این موضوع منجر به ثبت قرارداد همکاری با شرکتهای بزرگ شده. بیان کرد: بیمه رازی در سالهای اخیر در میان مشتریان کوچک، متوسط و بزرگ جایگاه خاصی را از آن خود کرده است.
مدیرعامل بیمه رازی افزود: یکی از برنامههای اصلی بیمه رازی، ورود به حوزه بیمههای پولی و مالی است که در این مسیر مشتریهای بزرگی همچون پست بانک، بانک سپه، بانک آینده و بانک صنعت و معدن را در دل خود جای داده و در کنار آن بستههای مناسبی برای حوزه اقتصادی و کسب و کارهای نوظهور طراحی کرده است.
جباری گفت: بررسی عملکرد شرکت در سال جاری بیانگر آن است تا پرتفوهای زیان ده از شرکت خارج شود و این مورد تاثیر قابل توجهی در رشد رتبه شرکت دارد که در این رابطه میتوان به بهبود رتبه ضریب خسارت در صنعت بیمه، رشته آتش سوزی، کِشتی، مهندسی، عمر زمانی و حوادث اشاره کرد.
عضو هیئت مدیره بیمه رازی یادآور شد: مسیر طی شده توسط شرکت بیمه رازی در دو سال اخیر بیانگر استراتژی و رویکردهای درست و استاندارد بیمه رازی است.
دکترجباری با اشاره به پنج چرخش استراتژیک بیمه رازی ادامه داد: تولید حق بیمه شرکت باید به طور مستقیم توسط نمایندگان و کارگزاران انجام شود و این موضوع در حالی مطرح میشود که شرکت بیمه رازی قصدی بر جذب پرتفو به صورت مستقیم ندارد و باید از ظرفیت نمایندگان بیش از پیش استفاده شود که تحقق این امر نشان دهنده تغییر استراتژیک از ستاد محوری به شعبه و نماینده محوری است.
او ادامه داد: معاونتها ومدیریتهای شرکت بیمه رازی باید در هر حوزه و رشته، برنامه مشخص و مدونی را در راستای استفاده از ظرفیتهای بالفعل و بالقوه نمایندگان طراحی و اجرایی کنند.
مدیرعامل بیمه رازی وصول مطالبات را همچون جریان خون تازهای در کالبد شرکت دانست و یادآور شد: اگر مطالبات شرکت در زمان درست وصول نشود، در ارائه خدمات با مشکل همراه خواهیم بود.
جباری گفت: در همه حوزههای نیاز به کنترل و کاهش ضریب خسارت داریم، اما در حوزههای اتومبیل باید توجه بیشتری صورت گیرد.
براساس این گزارش، در ابتدای جلسه هم اندیشی مدیران ستاد و شعبه بیمه رازی، مدیران جدید ستاد همچون هوشنگ فتاح مهر- مدیر بازرسی، ندا اسدی- سرپرست مدیریت باربری، منیژه یادگاری- سرپرست مدیریت بازاریابی و سمیرا عابدی- سرپرست مجتمع تخصصی درمان توسط مدیریت عامل شرکت معارفه شدند.