اشتراک گذاری :
خبرداری؟ در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلات بسیاری دست به گریبان است، از سومدیریت به عنوان مهمترین دلیل بحران های اقتصادی یاد می شود. مدیرانی که آمدنشان تاثیر مثبتی ندارد و نه تنها در رفع مشکلات نقش موثری ندارند، بلکه عامل بسیاری از مشکلات می شوند، مدیرانی که کم نداریم و اصرار بیهوده بر ادامه فعالیت شان، کمر اقتصاد را خم کرده و می کند.در برابر سو مدیریت، افراد توانمندی داریم که به محض ورود، تغییرات مثبت رقم می خورد و مجموعه پله های ترقی را طی می کند.
مدیریت ریسک و سود
یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی، شرکتهای بیمه هستند. بیمه ها با مدیریت ریسک، امنیت و آرامش را به زندگی بخشهای حقیقی و حقوقی جامعه وارد می کنند. اما شرکت بیمه، یک بنگاه اقتصادی است و هدف بنگاه اقتصادی سودآوری است. اینکه بیمه به عنوان بنگاه اقتصادی فقط مدیریت ریسک داشته باشد و سودآوری را دنبال نکند، توقعی بیجاست.
رقابت نفس گیر بیمه ها
وجود 30 شرکت بیمه و کارگزاری های متعدد، نشان می دهد که رقابت در عرصه بیمه تا چه اندازه جدی و نفسگیر است. کوچک ترین کم کاری، بی توجهی یا سستی باعث می شود دیگر شرکتها بازار را مال خود کنند. مدیران شرکت های بیمه باید دایم تحولات را رصد کنند، نیازسنجی داشته باشند، بدنبال نوآوری باشند، خدمات متفاوت و متنوع ارایه کنند، مشتری مداری را در راس امور قرار دهند و به اشکال گوناگون، سهم خود را از بازار بگیرند.
رشد 55 درصدی
با وجود رقابت بین شرکتهای بیمه، شرکت بیمه پاسارگاد در این عرصه بخوبی ورود کرده و توانسته سهم خود را از این بازار رقابتی بگیرد به نوعی که درآمد حق بیمه ناخالص بیمه پاسارگاد در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ با ۳۸ درصد رشد به رقم ۴۳,۸۶۱,۴۸۶ میلیون ریال رسیده و حق بیمه خالص این شرکت نیز از ۲۷,۷۴۴,۹۵۰ میلیون ریال در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۴۲,۹۱۲,۰۴۶ میلیون ریال تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرده که رشدی ۵۵ درصدی را ثبت کرده است. همچنین درآمدهای بیمهای این شرکت نیز با رشدی ۴۳ درصدی به ۶۷,۶۸۸,۷۹۱ میلیون ریال رسیده است.
بیشتربخوانید:
رکوردزنی در بیمه زندگی
تنوع بیمه ها بسیار زیاد است. از بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو تا بیمه های حوادث، مسوولیت، سیل، زلزله و… نشان می دهد که تا چه اندازه می توان از این بازار درآمد کسب کرد. اما بیمه ها تاثیرات متفاوتی دارند و در بین این همه بیمه نامه، بیمه زندگی از اهمیت و درآمدزایی ویژه ای برای شرکت های بیمه برخوردار است به نوعی که مدیران تمامی شرکتهای بیمه بر این بخش تاکید دارند. بیمه پاسارگاد در عرصه بیمه زندگی بخوبی عمل کرده به نوعی که گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۸ درصد پرتفوی بیمه پاسارگاد به بیمههای زندگی اختصاص دارد و بیمه درمان با ۲۸ درصد و ثالث اجباری با ۲۵ درصد پس از بیمههای زندگی بیشترین سهم را در سبد پرتفوی این شرکت دارند.
خسارت پردازی
بزرگترین انتقادی که به شرکت های بیمه وارد می شود، دریافت حق بیمه و کمکاری یا حتی سهل انگاری هنگام پرداخت خسارت است. بیمه گذاران همواره این انتقاد را دارند که در شرایط بحرانی و بروز خسارت تنها می مانند. اما بیمه پاسارگاد خلاف این ادعا را ثابت و اعلام کرده در مقابل حق بیمه تولیدی بیمه پاسارگاد، آن طور که صورتهای مالی ۶ ماهه نشان میدهد، این شرکت ۳۳,۳۹۸,۲۱۱ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد بیشتر شده است. این آمار نشان میدهد نسبت خسارت این شرکت در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، به ۷۶ درصد رسیده است.
سودآوری چشمگیر
بی شک بیمه پاسارگاد نیز مانند دیگر بیمه ها، باید سودآوری داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در مسیر توسعه گام بردارند. در این زمینه نیز از نقاط قوت عملکرد بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۳ رشد سودآوری است به نوعی که سود عملیاتی این شرکت در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به ۱۷,۰۰۲,۹۱۷ میلیون ریال رسیده که با احتساب سود عملیاتی ۱۱,۲۳۲,۰۳۳ میلیون ریالی مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد پیدا کرده است.سود خالص نیز از ۱۱,۲۹۱,۰۲۱ میلیون ریال از ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ به رقم ۱۸,۱۱۵,۰۷۵ میلیون ریال در ۶ ماهه امسال افزایش پیدا کرده، رقمی که در مقایسه با سال گذشته نشان از رشد ۶۰ درصدی دارد.