کارگاه معرفی محصول «ایجنت هوش مصنوعی» شرکت ارتباط فردا برگزار شد

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ سجاد رهبری مدیر هوش مصنوعی شرکت ارتباط فردا در این کارگاه درباره این محصول گفت: این محصول تراکنش‌های کابران را از طریق صدا به سیستم اعلام می کند و در پروفایل کابران در اپلیکیشن مدیریت مالی (در حال حاضر در اپلیکیشن مدیریت ثروت فردا) قرار می‌دهد.

مراحل پیاده سازی این ایجنت به شرح زیر است:

سرویس تبدیل ویس به متن(voice2text): در این سرویس، ویس ارسالی کاربر ابتدا به متن تبدیل شده و این متن بر مبنای مدل‌های زبانی تا حد ممکن به صورت اصلاح شده تبدیل می‌گردد.
سرویس دریافت کتگوری‌های کاربر: در این سرویس، قبل از تبدیل متن به تراکنش، کتگوری‌های تعریف شده توسط کاربر از طریق ایجنت استعلام می‌شود. این کتگوری ها همانی است که کاربر در اپلیکیشن‌های مدیریت ثروت تعریف کرده است. در مرحله بعدی یکی از وظایف ایجنت درک صحیح از نوع تراکنش به کتگوری‌های کاربر است.

سرویس تبدیل متن به تراکنش(Text2Transaction): در این مرحله با استفاده از یک مدل بزرگ زبانی که قلب اصلی این ایجنت را تشکیل می‌دهد، متنی که در مرحله قبل استخراج شده بود به تراکنش تبدیل می‌شود. موجودیت‌های مهم استخراج شده از متن به این شرح است:
فراخوانی api های مربوط به ثبت تراکنش در دیتابیس: پس از پایان مرحله سوم، api های ورورد داده به دیتابیس فراخوانی شده و موجودیت‌های استخراج شده در آن ثبت می‌شود تا با ورود کاربر به اپلیکیشن، در اختیار کاربر قرار گیرد.

در طراحی این ایجنت سعی شده تا با به کارگیری از توان مدل‌های بزرگ زبانی(llm) و در قالب یادگیری با نمونه کم(Few-Shot learning) زمان توسعه کاهش یافته و دقت تبدیل تراکنش به طرز چشمگیری افزایش یابد