عبور فولاد مبارکه از مرز تولید و تبدیل شدن به برند داخلی و بین المللی

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ با نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب، تولید و رونق اقتصادی بر ریل جهش قرار گرفت و تمامی دست اندرکاران می بایست در این مسیر با قدرت و قوت ادامه مسیر دهند. اما در شرایطی که هر هفته دو تا سه روز برق صنایع قطع می شود و باید در زمستان نیز انتظار قطع گاز را داشته باشند، تولید ایده آل مطلوب است و رسیدن به رشد و جهش پیش کش.

بازار داغ دلالی

متاسفانه منفعت طلبی و سواستفاده از بحران اقتصادی، به یک اصل در بین مردمی تبدیل شده که در معرض تهدیدهای جدی قرار دارند. برای این مردم تفاوتی نمی کند که شرایط چگونه باشد، آنها ترجیح می دهند گرانی و تورم از مرز بحران نیز بگذرد و به مرز ویرانی برسد تا آنها سود بیشتری بدست بیاورند. این تفکرات باعث شده تا شاهد افزایش قیمت دلار، سکه، خودرو، مسکن و… در نتیجه هجوم غیر منطقی مردم به بازارهای کاذب باشیم. مردم در شرایط بحرانی می خرند تا با هدف سود بیشتر بفروشند و برایشان تفاوتی نمی کند چه بلایی بروز مملکت می اید.

حفظ جایگاه

یکی از صنایع تاثیرگذار در بخشهای گوناگون، صنعت فولاد است. شرایط برای فولادسازان تفاوتی نمی کند، زیرا خود را مکلف به تولید می دانند. حتی قطع برق و گاز نیز نمی تواند در ماموریت آنها برای دستیابی به تولید و رکوردشکنی مانع ایجاد کند، زیرا با زمانبندی مناسب، تولید را در سطحی انجام می دهند که اتفاقات جدیدی را در رونق تولید تا رسیدن به جهش رقم بزنند.

بورس، اتوبان فولاد مبارکه

یکی از شرکتهای مطرح تولید فولاد در کشور و جهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. شرکتی که دستاوردهای بزرگی در عرصه تولید رقم زده و همواره با رکوردشکنی و تولید محصول جدید، گام های بلند خودکفایی را برداشته است. در این رابطه معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور 68 مرتبه محصولات شرکت در بورس کالا عرضه شد تا مشتریان در یک فضای شفاف و برابر، جهت خرید محصولات موردنیاز خود اقدام کنند. رضا حیدری با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه برای صنایع استراتژیک مانند نوردکاران، خودروسازان و صنعت لوازم‌خانگی عرضه‌های اختصاصی داشته گفت: از مجموع سفارش‌های ثبت‌شده برای بازار داخل 82 درصد آن در بورس کالا انجام شده که در مدت مشابه سال گذشته 75 درصد بوده که نشان‌دهنده عزم راسخ فولاد مبارکه در جهت عرضه‌های منظم بورس کالا و تأمین نیاز مشتریان خود است.

بیشتربخوانید:

فولاد مبارکه با ساخت واگن‌برگردان قدرت نمایی کرد

پیشتازی در رکوردهای جدید

در شرایطی که موانع بسیاری بر سر راه تولید وجود دارد، انتظار می رود تولید با کاهش چشمگیری رو به رو شود که البته انتظار کاهش، غیر قابل انکار است اما معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با اعلام اینکه در شش ماهه ابتدای سال بیشتر از 4.1 میلیون تن انواع محصولات در بازار داخل به مشتریان تحویل شد گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد و نسبت به برنامه سال جاری 2 درصد رشد داشت.

قوانین عجیب و غریب

فولاد مبارکه از مرز تولیدکننده عبور کرده و به یک برند داخلی و بین المللی تبدیل شده به نوعی که محصولات فولاد مبارکه در داخل و خارج مشتریان خاص خودش را دارد. اما قوانین عجیب و غریبی در کشور داریم به نوعی که انتظار تولید با کیفیت و کمیت را از تولید کننده داریم، نه تنها موانع تولید را رفع نمی کنیم، بلکه گره های کوری بر تولید می زنیم، توقع داریم تولید در سطحی باشد که بازارهای جهانی را مال خود کنیم، اما اولویت را بر تامین نیاز داخل قرار داده ایم، تصمیمی که باعث می شود تولیدکننده نتواند تعهدات خود در قبال بازارهای جهانی را پاسخگو باشد و بسیاری موارد دیگر که هر کدام سوال برانگیز است.

حفظ بازارهای صادراتی

فولاد مبارکه با وجود این همه قوانین و موانع، هم تولید را افزایش داده، هم نیاز داخل را تامین کرده و هم پاسخگوی بازار صادرات بوده به نحوی که حیدری گفت: صادرات محصولات شرکت با 340 هزار تن نسبت به برنامه، رشد 17 درصدی را نشان می‌دهد؛ به نحوی که درمجموع میزان تحویل محصول به بازارهای داخل و صادرات با بیش از 4.44 میلیون تن نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده 3 درصد افزایش داشته و از ابتدای بهره‌برداری شرکت تا کنون، میزان عرضه محصولات در بازارهای داخل و صادراتی به مرز 150 میلیون تن تحویل نزدیک شده است.

145 همت فروش

معاون فروش فولاد مبارکه ارزش محصولات تحویل‌شده در بازارهای داخل و خارج در مدت شش ماهه اول سار را حدود 145 همت اعلام کرد و گفت: این عدد در مقایسه با 124 همت مدت مشابه سال قبل، رشد 17 درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت با افزایش تولید

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان با دپوی سوال برانگیز تولیدات، سعی در ایجاد بازار کاذب و بالا بردن قیمت برای سود بیشتر داشته اند، فولاد مبارکه متفاوت عمل کرده و مدیر فروش این اعلام کرد: با مدیریت صحیحی که در بازار داخل انجام گرفت، قیمت محصولات در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری روند کاهشی داشت؛ به‌گونه‌ای که محصولات گرم در شهریورماه نسبت به فروردین سال جاری 17درصد کاهش یافت که یکی از دلایل آن، عرضه‌های منظم در کنار رکود بازار داخل است.