اشتراک گذاری :
خبرداری؟ شرکت «بهپرداخت ملت» طی سالیان فعالیت خود کارنامه درخشانی در رزومه خود دارد. این شرکت توانست با استفاده از فناوریهای روز دنیا بانکداری کشور را متحول کند و اهرمی قدرتمند برای گذر از بانکداری سنتی به بانکداری نوین باشد.
بعد از گذشت نزدیک به دو دهه فعالیت بهپرداخت در صنعت بانکی کشور، به جرات میتوان گفت که در حال حاضر بسیاری از خدمات بانکی بر بستر این خدمات به مشتریان ارائه میشود.
این شرکت در مردادماه امسال، در هفت شاخص شامل تعداد و مبلغ تراکنشهای موبایلی، تعداد تراکنشهای اینترنتی، مبلغ تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی، تعداد تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ، تعداد کارتخوانهای کمتراکنش و فاقد تراکنش از کل کارتخوانهای فعال و نسبت ترمینالهای پذیرش اینترنتی تراکنشدار به ترمینالهای فعال این ابزار، رتبه برتر را در میان شرکتهای پرداخت الکترونیک (PSP) کسب کرده است.
بنا بر یکصد و دهمین گزارش اقتصادی شاپرک، شرکت بهپرداخت ملت به ترتیب با کسب 39.21 و 45.46 درصد از سهم بازار در هر دو ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی، بالاترین تعداد تراکنشهای هر یک از این ابزارها را در سال مالی جاری پشتیبانی کرد.
گزارشات نشان میدهد که بهپرداخت توانسته سهم بالایی از تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی را به خود اختصاص دهد. این شرکت در خردادماه با میزبانی 48.05 درصد سهم از مبلغ تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی، دارای بالاترین سهم بازار پرداخت کشور در این شاخص بوده است.
این درحالی است که شرکت بهپرداخت ملت سهم 20.39 درصدی از کل ارزش ریالی تراکنشهای سال 1402داشته است و در سه سال گذشته نیز با در اختیار داشتن بهطور متوسط حدود 19 درصد از سهم مبلغی بازار، بالاترین میزان ارزش ریالی تراکنشها را در شبکه الکترونیکی پرداخت پشتیبانی کرده است.
براساس گزارش اقتصادی سالانه شاپرک، ، سهم مبلغی شرکت بهپرداخت ملت در سال 1401 معادل 19.82 درصد بوده که در سال گذشته با رشد 0.57 درصدی به 20.39 درصد افزایش پیدا کرده است.
هوشمصنوعی در اولویت
هوشمصنوعی یکی از حوزههایی است که به تازگی به طور جدی پا به عرصه گذاشته و فعالان اکثر حوزهها تمایل زیادی به بهرهگیری از آن دارند. بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نیست و براساس گفته کارشناسان، این فناویر میتواند خدمات باورنکردنی را به صنعت بانک بیاورد.
شرکت به پرداخت ملت نشان داده که علاقه زیادی به استفاده از این فناوری نوین دارد.
مدیرعامل به پرداخت ملت با اشاره به هیجانانگیز بودن مباحث هوش مصنوعی در سطح آکادمیک گفت: «تا وقتی که قدرت پردازش بشر به حد کافی نرسید و دیتاها و الگوریتمها کامل نشد، هوش مصنوعی حالت انتزاعی داشت. اما آنچه در فضای کسبوکار اهمیت داده میشود، بحث کاربردهای واقعی است که باید هوش مصنوعی به ارمغان بیاورد.
محمدمهدی تقیپور با اعلام اینکه بردار اثرگذاری در فضای کسبوکار بالاخص در صنعت پولی و مالی کشور، بردار سنگینی است افزود: هنوز نمیتوانیم بگوییم صرف استفاده از هوش مصنوعی، تمام الگوریتمهای ما را تشخیص میدهد و نیاز به ابزار دیگری نداریم، زیرا برخی شبههها در این زمینه وجود دارد و رویکردهای کلان به این موضوع نیز هنوز شفاف نیست. بنابراین، همانطور که صنعت پرداخت این تطبیقپذیری را قدم به قدم پیش برده و گسترش داده است، باید سرویس به سرویس و با در نظر گرفتن ضریب اطمینان و نتایج، جلو برویم.
موفقیتهای به پرداخت ملت در طول حیات خود نشان میدهد این شرکت در ارائه خدمات بر بستر هوشمصنوعی نیز موفق عمل خواهد کرد و میتواند با ایدههای خود باردیگر صنعت بانکداری کشور را متحول کند.