گردش مالی درخشان بیمه دی در شهریور ماه

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ بورس در انتظار بیمه

بازار سرمایه در بخشهای گوناگونی فعالیت می کند که برای هر کدام تعریف ویژه ای صورت گرفته به نوعی که فعالیت هر کدام می تواند در بخشی تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال فولاد مبارکه به اشکال گوناگون در بازار سرمایه نقش آفرینی می کند. از یک سو تولیدات و محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه می شود و آن بخش را متاثر می کند و از سوی دیگر سهام این بنگاه بزرگ اقتصادی رنگ تالار شیشه ای را سبز یا قرمز می کند، بنابر این عملکرد در هر بخشی، تاثیرگذاری بر دیگر بخشها دارد. یکی از بخشهای اقتصادی بورس، شرکتهای بیمه ای است که عملکرد آنها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در تحولات اقتصادی از جمله بازار سرمایه تاثیرگذار است.

نقش افرینی بیمه ها

شرکتهای بیمه به اندازه ای رونق گرفته که گردش مالی چشمگیری را رقم می زند. اکنون حدود 30 شرکت بیمه و دهها کارگزاری در عرصه بیمه فعالیت می کنند که هر کدام بخشی از نقدینگی را جذب خود می کنند، بخشی از شاغلان را پوشش می دهند، رونق اقتصادی را رقم می زنند و تاثیرگذاری بسزایی در تحولات کشور دارند. ارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به 31 شهریور۱۴۰۳ شرکت بیمه دی منتشر شد.هنگامی که قرار است یک بنگاه اقتصادی در عرصه های مهم فعالیت داشته باشد و آنقدر دامنه فعالیت خود را گسترش دهد که در بازار سرمایه به عرضه سهام بپردازد و حضورش در بورس به سبز یا قرمز شدن تالار شیشه ای منجر شود، نمی تواند به ارایه گزارش های سالانه دلخوش کند و باید گزارش هایی به صورت مستمر ارایه دهد.

اهمیت گزارش برای سهامداران

باید بپذیریم که هر شرکت فعال در بازار سرمایه، می تواند تاثیرات مستقیمی بر صعود یا سقوط شاخص داشته باشد و فعالان بورس با توجه به تحولات بورس، نسبت به خرید سهام اقدام می کنند. به همین دلیل ارایه گزارش بنگاههای اقتصادی نمی تواند و نباید به صورت سالانه در قالب مجمع عادی یا فوق العاده ارایه شود، زیرا فعالان بازار سرمایه منتظر آن هستند تا گزارش عملکرد بنگاههای اقتصادی را به صورت مستمر دریافت کنند که روال معمول آنها، گزارش های ماهیانه است. البته سهامداران تمایل دارند گزارش عملکرد را هفتگی یا حتی روزانه دریافت کنند تا بتوانند متناسب با آن گزارشها، نسبت به خرید یا فروش سهام اقدام کنند.

بیشتربخوانید:

رشد ادامه‌دار بیمه دی

رویکرد دوگانه بیمه دی

یکی از جدی ترین شرکت هایی که در عرصه بیمه بخوبی فعالیت می کنند، بیمه دی است. بیمه دی رویکردی دو گانه دارد. از یک سو در آمارهای بیمه ای بخوبی می درخشد و از سوی دیگر  مسوولیت جلب رضایت خانواده شهدا و ایثارگران را بر عهده دارد. این رویکرد دوگانه باعث شده تا بیمه در در تصمیم گیری ها با احتیاط عمل کند. بیمه دی باید رضایت خانواده شهدا و ایثارگران را در اولویت قرار دهد که این امر باعث می شود نتواند بخش قابل توجهی از توان خود را در عرصه بیمه عمومی فعال کند.

موفقیت با وجود محدودیت

با وجود این همه محدودیت و ممنوعیت که برای بیمه دی تعیین شده، عملکرد قابل توجه و چشمگیری از این شرکت بیمه شاهد هستیم به نوعی که بیمه دی به صورت مستمر عملکرد خود را ارایه می دهد و این بار نیز عملکرد یک ماهه منتهی به 31 شهریور ۱۴۰۳ را ارایه کرد. بیمه دی در گزارش یک ماهه شهریور خود اعلام کرده از محل فروش حق بیمه مبلغ ۱۷,۴۸۱,۳۲۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد یک ماهه مشابه سال قبل ۲۸۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش 76 درصدی فروش

بیمه دی که با نماد “ودی” در تالار شیشه ای حضور دارد، اعلام کرده با سرمایه ثبت شده ۹,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به آخر اسفند ۱۴۰۳ از محل فروش حق بیمه مبلغ ۲۵۰,۸۷۷,۲۸۸ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد افزایش داشته که رشدی چشمگیر در نیمی از سال است.

رکورد با تراز مثبت

آنچه عملکرد یک بنگاه اقتصادی را به تصویر می کشد، فروش نیست، بلکه تراز مثبت است. تراز مثبت بیانگر آن است که دخل و خرج بنگاه اقتصادی به اندازه ای مدیریت شده که برای شرکت سود داشته و چنانچه تراز منفی باشد، یعنی شرکت با وجود درآمد، نتوانسته هزینه ها را مدیریت کند و زیان رقم خورده است. اما شرکت بیمه دی اعلام کرده در شهریور ماه تراز مثبت ۱۱ درصد را ثبت کرده که البته نگاه ویژه بیمه دی به خانواده شهدا و ایثارگران، نشان می دهد که بخش قابل توجهی از هزینه ها متوجه جلب رضایت از این اقشار شده است. اما عملکرد تجمیعی عدد بهتری را نشان می دهد که تراز مثبت ۲۱۰ درصد را ثبت کرده است.

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت