توانمندی بالای پرداخت خسارت “بیمه البرز”دلگرمی مشتریان

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ بنگاههای اقتصادی با فشارهای گوناگونی رو به رو هستند که بر عملکرد آنها تاثیر منفی می گذارد. بحران های ناشی از سیاست خارجی، بی ثباتی بازار، افزایش لحظه ای قیمت ها، تورم لجام گسیخته و بسیاری عوامل دیگر که آینده نگری را زیر سوال برده است. واقعیت های اقتصادی در شرایط کنونی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست. چگونه می توان در شرایط بحرانی کنونی، نه برای یک سال، حتی برای یک ماه برنامه ریزی کرد؟

نقش تعیین کننده کیفیت و قیمت

بنگاه های اقتصادی به دو بخش اصلی تولیدی و خدماتی تقسیم بندی کلی می شوند که شرایط هر کدام متفاوت است. اگرچه در هر دو بخش، بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت حرف اول را می زند، اما در بخش خدمات رضایت مشتری اهمیت بسیاری دارد. گستردگی بخش خدمات و افزایش تعداد شرکتها، رقابت بالا را رقم می زند و کار را سخت می کند.

اهمیت خدمات رسانی

برای آنکه بتوان در جذب مشتری در بخش خدمات موفقیت بدست آورد، باید گزینه های بسیاری بدست آورد. تنوع خدمات، سرعت بالا در ارایه خدمات، جلب رضایت، بروز بودن، توانمندی مالی و بسیاری موارد دیگر باعث می شود تا یک بنگاه اقتصادی فعال در بخش خدمات به موفقیت دست یابد و هر چقدر گزینه های جلب مشتری بیشتر و کارآمدتر باشد، به همان نسبت موفقیت بالاتری بدست می آید.

استقبال از رتبه بندی

برای آنکه عملکرد بنگاههای اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرد، رتبه بندی هایی در سطح کشوری، منطقه ای و جهانی تعریف شده تا عملکرد هر یک از بنگاههای اقتصادی را در قالب رتبه هایی که بدست می آورند، رتبه بندی کرد. شرکتهایی که از توانمندی در عرصه های گوناگون از جمله مدیریت هوشمند برخوردار هستند، از رتبه بندی استقبال می کنند، زیرا اطمینان دارند در این عرصه بخوبی خواهند درخشید، اما شرکتهایی که به هر دلیل توان لازم را نداشته باشند، دل خوشی از رتبه بندی ندارند و خود را درگیر این فضا نمی کنند زیرا می دانند در جایگاهی که قرار می گیرند، چنگی بدل نمی زند.

عبور از رقبا

نکته بسیار مهمی که در بخش خدمات تعیین کننده است، پیشینه خدمات رسانی است. بی شک شرکتهایی که از پیشینه بیشتر و البته بهتری برخوردار باشند، در جلب مشتری موفقیت بیشتری دارند به ویژه آنکه در دوره طولانی گذشته توانسته اند مشتریانی را برای همیشه جذب و جلب شرکت خود کنند. این شرایط باعث می شود شرکتهای نوپا در بدست آوردن بازار چالشهای بسیاری با شرکتهای استخوان دار قدیمی داشته باشند.

نقش آفرینی بیمه در اقتصاد

یکی از بنگاههای اقتصادی که نقش برجسته در اقتصاد و امنیت اقتصادی کشور دارد، شرکت های بیمه است. بیمه ها در تمامی عرصه ها وارد می شوند و مدیریت ریسک مردم در عرصه های خرد و کلان را بر عهده می گیرند. بیمه البرز یکی از شرکتهای بیمه نوپاست که معادلات را بر هم زده، شرکتی که با وجود نوپا بودن، موانع را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته و پله های ترقی را با سرعت خیره کننده ای طی کرده، به نوعی که رتبه یک کشوری در عرصه سودآوری را بدست آورده است.

سود بالا و چشمگیر

براساس صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان شهریور ماه، شرکت بیمه البرز توانسته 19361 میلیارد ریال سود خالص تولید کند، عدد چشمگیری که نشاندهنده بهره گیری از راهبردهای مناسب در ارائه محصولات نوین و اعتماد مشتریان به این شرکت است. از آنجا که بیمه البرز شرکتی سهامی  است، عددهای این شرکت می تواند باعث خوشنودی سهامداران شود که سود عملیاتی به ازای هر سهم بیمه البرز، از 303 ریال به 417 ریال و سود پایه و خالص هر سهم این شرکت نیز از 305 به 421 ریال افزایش یافت، در حالی که مجموع درآمدهای بیمه ای 6 ماهه شرکت از مرز 10 هزار میلیارد تومان گذشت. هر کدام از این اعداد می تواند خوشنودی بسیار زیادی برای سهامداران رقم بزند.

رتبه بالای خسارت پردازی

مهمترین نکته ای که در شرکتهای بیمه برای جذب مشتری تاثیرگذار است، خسارت پردازی است. مشتریان همواره این گلایه را دارند که شرکتهای بیمه در خسارت پردازی، مشتریان را به حال خود رها می کنند، اما بیمه البرز با آمار بالایی که در خسارت پردازی داشته، نشان داده که در شرایط سخت نیز در کنار مشتریان می ماند به نوعی که با پرداخت 6 هزار و 238 میلیارد تومان خسارت خالص در این دوره، توانسته نقش مهمی در جبران خسارت های بیمه گذاران ایفا کند که این بیانگر توانایی شرکت بیمه البرز در ایفای تعهدات خود به مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنان در زمان مناسب است.

بیشتربخوانید:

بیمه البرز با اهدا کلاه ایمنی به موتور سواران،گذاشتن کلاه کاسکت را فرهنگسازی کرد

افزایش قابل توجه سرمایه

برای آنکه مشتریان به سوی یک شرکت خدمات بروند، توانمندی بالای آن شرکت است که بیمه البرز نیز در این عرصه بخوبی درخشیده و به صورت مکرر، توان مالی خود را افزایش داده تا مشتریان با خیال راحت بیمه نامه خریداری کنند. شرکت بیمه البرز چندی پیش از محل سود انباشته و اندوخته، سرمایه خود را از 46 هزار میلیارد ریال به 70 هزار میلیارد ریال افزایش داد و با این افزایش چشمگیر به مشتریان خود اثبات کرد که می توانند با خیال راحت بیمه نامه بخرند و نگران دریافت خسارت نباشند. این افزایش سرمایه به ویژه برای قراردادهای بزرگ اهمیت بیشتری دارد.