تمرکز «بیمه بازار» بر افزایش ضریب نفوذ بیمه(+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ بنیان‌گذار و رئیس هیات مدیره بیمه بازار گفت: سی‌ویکمین همایش بیمه و توسعه، برخلاف سال‌های گذشته به ضریب نفوذ صنعت بیمه پرداخت که یکی از محورهای اصلی این صنعت است.

محمدرضا فرحی افزود: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما به صورت تکرار واژه «ضریب نفوذ» استفاده می‌شود؛ ولی راهکاری برای افزایش آن ارائه نمی‌شود؛ اما خوشبختانه در این همایش به این موضوع پرداخته شد.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم اقبال خوبی از صنعت بیمه ندارند و برای نمونه می‌توان به بیمه بدنه خودرو اشاره کرد که ضریب نفوذ آن در کشور تنها 15 درصد است.

فرحی اظهار کرد: ریشه این موضوع به روش‌های پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه‌ای است و به همین دلیل ما در بیمه‌بازار با تواقفقی که با سه شرکت بزرگ بیمه‌ای مبنی‌بر پردازش و پرداخت آنی خسارت داشتیم.

رئیس هیات مدیره بیمه بازار افزود: بیمه بازار؛ اولین استارتاپ آنلاین بیمه در کشور است که کار آن مقایسه، مشاوره و فروش برخط بیمه‌نامه به مشتریان است و تقریبا همه شرکت‌های بزرگی که مشغول فروش بیمه‌نامه‌ هستند، شرکت ما ازآن‌ها پشتیبانی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 5 تا 6 درصد فروش در صنعت بیمه به صورت آنلاین است که به طور مطلق عدد کمی نیست ؛ اما در مقایسه با ظرفیتی که وجود دارد؛ این عدد جای بهبود دارد و به همین دلیل تمرکز ما در بیمه بازار از بیمه‌های خودرویی به سایر بیمه‌ها تغییر کرده است.