بیمه کوثر کارنامه ای از افتخارات

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ ” بیمه کوثر به فروش 20هزار میلیارد تومانی دست یافت”. عنوان خبر همین بود، اما نمی توان و نباید از کنار این خبر بسادگی گذشت، بلکه باید شرایط را بررسی کرد، تلاشها را اندازه گرفت، هماهنگی ها و همکاری ها را مورد ارزیابی قرار داد و در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جهات، بتوان در خصوص دستیابی به این میزان از فروش اظهار نظر کرد.

اول ارزیابی

اگر قرار است در مورد عملکرد شرکت یا موسسه ای اظهار نظر کنیم، باید با ارزیابی تمامی شرایط این کار را انجام دهیم، رویکردی که باعث می شود اظهار نظر در مورد شرکتهای بیمه به ویژه آنهایی که رکورد دار سالها تلاش هستند، سخت باشد.

ارایه خدمات جذاب

بیمه از مهمترین بخشهای اقتصادی در حوزه خدمات است و همین کار را سخت می کند. ارایه فعالیت خدماتی باید به اندازه ای دقیق، موثر، کارآمد و تاثیرگذار باشد که از یک سو باعث جذب مشتریان جدید شود و از سوی دیگر مشتریان قدیمی همچنان برای خرید خدمات به همان موسسه مراجعه کنند و خدمات بگیرند.

بازار داغ رقابت

نکته مهمتر آنکه بازار رقابت در عرصه بیمه داغ است. وجود 30 شرکت بیمه به اندازه کافی بازار را اشباع کرده و مشتریان را در خرید بیمه نامه به چالش می کشد که کارگزاری ها به این فضا دامن می زنند و توانمندی، خدمات، حق بیمه، تخفیف و… شرکتهای بیمه را برای مشتریان تشریح می کنند و به عنوان مشاوری صادق، مشتریان را به سوی شرکت های بیمه مطابق با نظرات مشتریان هدایت می کنند.

مسوولیت سنگین مدیریت

در این شرایط مدیریت یک شرکت بیمه و رساندن ترازنامه به جایگاه قابل قبول، به اندازه کافی چالش آفرین است و زمانی می توان از شایسته سالاری در مدیریت سخن به میان آورد که یک شرکت بیمه به رتبه ای برسد که دیگر رقبا را پشت سر بگذارد و در قله افتخارات عرض اندام کند.

 

تنوع محصول

اولین گام برای آنکه موفقیت در یک مجموعه رقم بخورد، تنوع محصول است. در شرایطی که اقبال عمومی به بیمه نه تنها بالا نیست، بلکه چالش آفرین است، تنوع محصولات آن هم در زمینه بیمه، گام بسیار مهمی به شمار می آید که شرکت بیمه کوثر در زمینه تنوع محصول به اندازه ای گسترده عمل کرده که مشتریان با ورود به این شرکت، نه تنها می توانند نیاز مورد نظرشان را تامین کنند، بلکه برای خرید دیگر بیمه نامه ها جذب می شوند. بیمه کوثر در همه رشته‌های بیمه‌های بازرگانی اعم از اموال، اشخاص، مسوولیت و مهندسی فعالیت می کند و انواع بیمه‌ها از جمله بیمه خودرو، بیمه درمان، زندگی، هزینه‌های حقوقی، حوادث، آتش سوزی، باربری و پول، کشتی و هواپیما، مسوولیت بیمه مهندسی و خاص، بیمه مسافرتی، بیمه عمر زمانی و بسیاری زیرمجموعه های دیگر را پوشش می دهد. بنابر این تفاوتی نمی کند که یک نفر کارگر باشد یا کارفرما، مهندس با سابقه باشد یا دانشجو، پزشک باشد یا پرستار، بنا باشد یا بساز و بفروش باشد، فقط کافی است برای خرید بیمه نامه به بیمه کوثر مراجعه کند تا برای خرید بیمه نامه دیگری ترغیب شود.

توانمندی در اولویت

گزینه مهمی که برای خرید بیمه نامه باید در نظر گرفت، توانمندی شرکت بیمه است. تجربه تلخ ورشکستگی شرکت های بیمه در گذشته را هنوز از یاد نبرده ایم. افرادی که با داشتن بیمه نامه جامع و کامل در دست، بدلایل گوناگون متحمل خسارتی شدند اما بدلیل آنکه شرکت بیمه از عهده پرداخت خسارت برنیامد، کارشان به زندان کشید. بیمه کوثر در تمامی سالهای گذشته پله های صعود را با سرعت خیره کننده ای پشت سرگذاشته و افزایش سرمایه را به صورت مستمر در دستور کار داشته به نوعی که سرمایه شرکت که در ابتدای تاسیس 400,000 میلیون ریال بوده، در نتیجه افزایش سرمایه های مکرر به 16,885,031 میلیون ریال رسیده است.

کارنامه درخشان

البته دست بیمه کوثر نه تنها خالی نیست، بلکه با کارنامه ای از افتخارات، همواره حرفهای بسیاری برای گفتن دارد. بدست آوردن جایگاه ششم از نظر پورتفوی تولیدی، بدست آوردن جایگاه دوم از نظر درآمد سرمایه‌گذاری، بدست آوردن جایگاه سوم از نظر سودآوری، دستیابی به سطح یک توانگری مالی از سال ۹۴ تاکنون، قرار گرفتن بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور، تمدید مکرر مجوز قبولی اتکایی از سوی بیمه مرکزی، دریافت گواهینامه سیستم مدیریت ریسک گواهینامه‌های استانداردهای بین‌المللی ایزو و تمدید مستمر آن در تمامی سال‌ها از جمله افتخاراتی است که بیمه کوثر را در بین رقبا سربلند کرده است.

بیشتربخوانید:

نقش آفرینی بیمه کوثر از سنین پایین

حضور در فضای مجازی و سنتی

در حالی که شرکتهای بیمه برای کاهش هزینه به سوی فضای دیجیتال می روند، شرکت بیمه کوثر بر اهمیت ارتباط مستقیم با مشتریان اعتقاد کامل دارد و در حالی که تمامی امکانات برای خرید بیمه نامه در فضای مجازی را فراهم کرده، درحال حاضر 8شعبه، 31 سرپرستی و بیش از 700 نمایندگی در سراسر کشور دارد تا از این طریق بتواند به سوالات مشتریان پاسخ قانع کننده بدهد.