اشتراک گذاری :
خبرداری؟ عرصه اقتصاد به اندازه ای گسترده شده که امکان فعالیت را سخت کرده است. اگرچه این گستردگی در تمامی بخشها خودنمایی می کند، اما بخش خدمات از دیگر بخشها متفاوت است. در بخش خدمات اعتماد آفرینی حرف اول را می زند و رقابت بسیار جدی است.
رقابت بیمه ای
یکی از جدی ترین بخشهای خدمات، شرکتهای بیمه ای هستند. شرکتهای بیمه از تنوع محصول بسیاری برخوردار نیستند و آنچه از سوی شرکتهای بیمه ارایه می شود، سراسری است. بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو، بیمه زندگی، بیمه مسوولیت، بیمه حوادث و بسیاری موارد دیگر به صورت سراسری از سوی تمامی شرکتهای بیمه صادر می شود. از سوی دیگر 30 شرکت بیمه و دهها کارگزاری باعث شده رقابت در این بخش به حداکثر ممکن برسد.
جذب و جلب مشتری
در این شرایط باید به روشهای دیگری توسل جست تا بتوان در این بازار رقابت بزرگ، مشتریان را به یک شرکت بیمه جلب و جذب کرد. این واقعیت وجود دارد که در شرایط رقابت، انتخاب برای مشتری زیاد سخت نیست. کافی است تمامی جوانب را بررسی کند و از بین این همه شرکت بیمه و کارگزاری، یکی را برگزیند. بی شک رفتار، گفتار و کردار کارکنان بیمه در جذب مشتری نقش بسزایی ایفا می کند. البته نباید خدمات ویژه و متفاوت را نادیده گرفت. دسترسی، پاسخگویی، خدمات ویژه و بسیاری موارد دیگر باعث می شود تا یک شرکت بیمه مورد اقبال بیشتری واقع شود.
روشهای شناسایی
از آنجا که مشتری حق انتخاب دارد، باید تمامی شرایط را بررسی کند تا از بین گزینه ها، یکی را برگزیند. البته که بررسی این همه شرکت بیمه سخت و از حوصله خارج است. برای آنکه عملکرد شرکتها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، برخی تشکلات مسوولیت این مهم را بر عهده گرفته اند که پس از بررسی عملکردها، به هر شرکت رتبه ای می دهد که در قالب لوح، نشان، ایزو، برند و… مطرح می شود. در نتیجه مشتریانی که قصد انتخاب گزینه های برتر را دارند، می توانند با توجه به مدارکی که به شرکت ها داده شده، نسبت به انتخاب تصمیم گیری کنند.
بیشتربخوانید:
پاسارگاد در اوج بخش خصوصی
شرکتهای بیمه به دو صورت خصوصی و دولتی فعالیت می کنند. شرکتهای دولتی از حمایت های ویژه ای برخوردار هستند که می تواند در فروش بیمه ها موثر باشد. از سوی دیگر پشتوانه دولتی بودن باعث تاثیر در انتخاب شرکت بیمه می شود. اما ماجرای بخش خصوصی متفاوت است. بخش خصوصی باید بتواند تاثیرات لازم را بر مشتری بگذارد تا رقیب دولتی را پشت سر بگذارد، گام بلندی که بیمه پاسارگاد با قدرت به مرحله اجرا درآورد.
برگزاری جشنواره
یکی از مهمترین گزینه هایی که به شرکتها اعتبار می بخشد، بدست آوردن نشان برند محبوب است. جشنواره برند محبوب که 10 دوره آن برگزار شده بود، یازدهمین دوره را برگزار کرد. جشنواره برند محبوب به عنوان گسترده ترین نظرسنجی مردم در زمینه محبوبیت برندها، بستری برای شناسایی برندهای محبوب مردم فراهم کرده است. یازدهمین دوره جشنواره “برند محبوب” مصرف کنندگان از ابتدای خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ با حضور ۱۵۰۰ برند معتبر در بیش از ۱۰۰ گروه کالا و خدمات برگزار شد.
محبوبیت به اعتبار مردم
با وجود این همه شرکت بیمه، شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان بزرگترین بیمه خصوصی کشور بخوبی درخشیده است. پاسارگاد با دارا بودن قریب به ۸ میلیون بیمه گذار به اعتبار آرای مردمی در رشته های بیمه زندگی و سرمایه گذاری، بیمه ثالث و بدنه خودرو و بیمه سلامت توانست نظر داوران را نیز به خود جلب کند و به عنوان برند محبوب انتخاب شود. بیمه پاسارگاد موفق شد در این جشنواره با کسب رتبه دوم به عنوان برند محبوب با آرای مردمی در گروه شرکت های بیمه گر انتخاب شود.
دلایل انتخاب برتر
بیمه پاسارگاد در تشریح دلایل بدست آوردن رتبه دوم این جشنواره اعلام کرد که بیمه پاسارگاد همواره در تلاش است تا در راستای ارائه خدمات و عمل به تعهدات خود پیشرو بوده و به بیمه گذاران و ذینفعان بهترین خدمات را ارائه دهد، اقدامی که منجر شد تا با آرای مردمی به عنوان برند محبوب در رشته های زندگی و سرمایه گذاری ، سلامت و بیمه ثالث و بدنه خودرو انتخاب شود.