اشتراک گذاری :
خبرداری؟ از هنگامی که معاملات از فضای فیزیکی به فضای مجازی کوچ کرده، مراکز پولی و مالی نقش برجسته ای در این عرصه داشته اند که بانکها در صدر این مهم قرار دارند. اما علاوه بر بانکها، شرکتهای بسیاری خدمات رسانی در عرصه فضای مجازی را بر عهده گرفته اند که بیشتر آنها تحت پوشش بانکها قرار دارند. اما هر کدام از این شرکتها در ارایه خدمات، تلاشهای مضاعفی انجام می دهند تا بتوانند با روشهای متفاوت، گوی سبقت را از رقبا بربایند. بی شک نحوه خدمات رسانی نقش برجسته ای در جلب و جذب مشتریان دارد.
عرصه جدی رقابت
نکته جالب توجه اینکه عرصه رقابت بسیاری جدی است و تعدد شرکتهای خدمات رسان در نقل و انتقالات مالی در فضای مجازی باعث می شود مشتریان در انتخاب شرکتها قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. اما مشتریان نیز در انتخاب شرکتها دقت بیشتری به خرج می دهند و این گونه نیست که با چشم بسته هر شرکتی را بهره گیری از خدمات برگزینند. سرعت، کیفیت، رفتار مناسب، پاسخگویی و بسیاری گزینه های دیگر باعث می شود تا مردم از بین این همه شرکتهای خدمات رسان، بهترین را برگزینند.
چالش جابجا کردن پول
بی شک یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی در فضای مجازی، دستگاههای کارتخوان هستند. امروزه نه تنها جابجا کردن پول نقد به هیچ عنوان جذابیت ندارد، بلکه دردسرهایی دارد که نه تنها مال و دارایی افراد، بلکه جان افراد را نیز تهدید می کند. در حالی که می توان مقدار قابل توجهی نقدینگی را در کارت بانکی ذخیره و به محض نیاز آن را خرج کرد، جابجا کردن همان مقدار نقدینگی به صورت پول نقد نه تنها عاقلانه نیست، بلکه امکان پذیر نیست و بدتر آنکه خطرناک است.
اهمیت دستگاههای کارتخوان
نکته دیگر فروشندگانی هستند که امکان دریافت پول نقد از خریداران را ندارند. اینکه فروشنده ای بخواهد پول نقد از مشتری بگیرد و در پایان روز آنها را بشمارد و ابتدای هر صبح به بانک تحویل دهد، پروسه ای زمانبر است که امکان هر گونه فعالیت را با چالش رو به رو می کند. به همین دلیل دستگاههای کارتخوان تعریف شده تا خریداران بتوانند با کشیدن کارت در این دستگاهها، مبلغ خرید کالا را به حساب فروشندگان منتقل کنند.
مهر تایید بر بهپرداخت ملت
در بین شرکتهایی که مسوولت دستگاههای کارتخوان را بر عهده دارند، شرکت بهپرداخت ملت از جایگاه و محبوبیت بالایی برخوردار است. بهپرداخت ملت به اندازه ای در خدمات رسانی موثر عمل کرده که در آمارهای عملکرد، رتبه بالایی را بدست آورده است. برای آنکه بتوان عملکرد شرکتها را مورد بررسی قرار داد، شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) مسوولیت بررسی عملکرد شرکتها را بر عهده دارد که به صورت ماهیانه به ارایه گزارش در این زمینه می پردازد. شاپرک در یکصد و سیزدهمین گزارش اقتصادی خود همچنان از شرکت بهپرداخت ملت به عنوان شرکت برتر یاد کرده است.
خودنمایی بهپرداخت در شاپرک
بر اساس گزارش شاپرک، شرکت بهپرداخت ملت با کسب 38.86 درصد سهم از تعداد تراکنش ابزار پذیرش اینترنتی و 45.39 درصد سهم از تعداد تراکنش ابزار پذیرش موبایلی، بالاترین تعداد تراکنشها و رتبه اول هر یک از این ابزارها را در آبانماه سال جاری پشتیبانی کرد. همچنین شرکت بهپرداخت ملت با پوشش 18.61 درصد از مبالغ کارتخوان فروشگاهی و میزبانی 47.73 درصد از مبالغ ابزار پذیرش موبایلی، صدرنشینی خود را در این دو شاخص طی ماه گذشته حفظ کرده است.
تراکنش قبض و شارژ
شرکت بهپرداخت ملت در هشتمین ماه امسال، با کسب سهم 24.89 درصدی از تعداد تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ، به بیشترین حجم از اینگونه تراکنشها خدمت ارائه داده است. از سوی دیگر، این شرکت با افزایش 0.35 درصدی سهم خود از تعداد ابزار پذیرش «فعال سیستمی» کارتخوان فروشگاهی، سهم خود از تعداد ابزار پذیرش «تراکنشدار» کارتخوان فروشگاهی را نیز با رشد 0.13 درصدی همراه کرده است.
بیشتربخوانید:
صدرنشین بهره وری
علاوه بر این موارد، شرکت بهپرداخت ملت در بررسی شاخص بهره وری نسبت «ترمینالهای تراکنشدار پذیرش اینترنتی» به «ترمینالهای فعال سیستمی این ابزار»، با دارا بودن نسبت 33.38 درصدی، در آبانماه سال 1403 صدرنشین جدول شرکتهای PSP کشور بوده است.